سنگ مرمریت مشکی

۲۰ دی ۱۴۰۱ 367 بازدید بدون دیدگاه

مرمریت مشکی از جمله زیباترین سنگ های ساختمانی است که در اجرای نمای داخلی و خارجی ساختمان به کار می رود. طرح و رنگ ویژه و جذاب این سنگ موجب شده به عنوان گزینه ای ایده آل برای استفاده در نمای بناها شناخته شود. در ادامه این مطلب با انواع سنگ مرمریت ایرانی و کاربردهای آن ها آشنا می شویم.

مشخصات سنگ مرمریت مشکی

مرمریت مشکی از دگرگونی سنگ های آهکی حاصل می شود. وقتی سنگ های آهکی که در اثر رسوب به وجود آمده اند تحت فشار و گرما قرار می گیرند، دگرگون شده و تبدیل به سنگ هایی چون مرمریت می شوند. سنگ های مرمریت ممکن است در هر رنگی یافت شوند، ولی مطمئنا مرمریت مشکی یکی از زیباترین و جذاب ترین آن هاست. این نوع مرمریت با رنگی اصیل و جذاب و رگه هایی به رنگ طلایی یا سفید از محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان برخوردار است.

نگاهی به کاربردهای مرمریت مشکی

مرمریت مشکی از آن دست سنگ های ساختمانی است که می تواند در بخش های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. از این نوع مرمریت می توان به عنوان سنگ نما، سنگ پله، سنگ راه پله، سنگ دیوار یا کانتر آشپزخانه استفاده کرد. معمولا سنگ های مرمریت با رنگ مشکی گزینه ای مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به شمار می روند. به کار بردن این سنگ در آشپزخانه جلوه و زیبایی خاصی به آشپزخانه داده و نمای داخلی آن را به شکلی ویژه برجسته می کند.

نکته ای که باید درباره کاربردهای مرمریت مشکی گفته شود این است که این نوع سنگ برای قسمت های داخلی ساختمان مناسب تر است. به طور کلی سنگ های مرمریت از کارایی و دوام بیشتری در فضای داخلی برخوردارند. به ویژه سنگ هایی که ناخالصی و رگه های بیشتری در بافت خود دارند، ممکن است با قرار گرفتن در معرض رطوبت، سایش، نور خورشید و… زودتر دچار فرسودگی شوند. البته همه سنگ های مرمریت از این نظر مشابه نیستند و برخی دوام و طول عمر بیشتری دارند.

سنگ مرمریت مشکی

معرفی سنگ های مرمریت مشکی ایرانی

مرمریت مشکی به عنوان یک سنگ طبیعی در نقاط مختلف جهان یافت می شود. در ایران نیز استخراج و فرآوری این سنگ در استان های مختلف به صورت عمده صورت می گیرد. اگر بخواهیم همه سنگ های مرمریت را معرفی کنیم باید به موارد متعددی بپردازیم. در این بخش با برخی از مهمترین و شناخته شده ترین سنگ های مرمریت ایرانی آشنا می شویم.

سنگ مرمریت لاشتر

مرمریت مشکی لاشتر از قدیمی ترین و محبوب ترین سنگ های طبیعی ایرانی است. این سنگ با رنگ مشکی مایل به طوسی و رگه هایی سفید شناخته می شود. معدن مرمریت لاشتر در نزدیکی اصفهان قرار دارد.

سنگ مرمریت نجف آباد

معدن مرمریت نجف آباد در استان اصفهان و در شهرستان نجف آباد واقع شده است. این سنگ از نظر ظاهری به مرمریت لاشتر شبیه است، با این تفاوت که مرمریت نجف آباد رنگ تیره تری دارد.

مرمریت گلدن بلک

سنگ مرمریت مشکی گلدن بلک به دلیل رنگ زمینه مشکی و رگه های زیبای سفید و طلایی به عنوان یکی از لوکس ترین و زیباترین سنگ های مرمریت شناخته می شود. این سنگ از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و مشتریان بسیاری دارد. معادن مرمریت گلدن بلک در استان های اصفهان و کاشان قرار دارد.

مرمریت تری دی بلک

مرمریت مشکی تری دی بلک یا مرمریت سه بعدی، زمینه ای به رنگ مشکی و رگه هایی طلایی و سفید دارد. استان یزد از جمله مناطق استخراج این سنگ محسوب می شود.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x