سنگ پرشین سیلک

۲۱ دی ۱۴۰۱ 359 بازدید بدون دیدگاه
سنگ پرشین سیلک

سنگ پرشین سیلک گونه ای از سنگ های مرمریت است که در صنعت ساختمان کاربرد زیادی دارد. این سنگ با برخورداری از ظاهری زیبا و چشم نواز، گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی است. سنگ پرشین سیلک را با نام سنگ سیلک امپرادور نیز می شناسند.

آشنایی با پرشین سیلک و مشخصات آن

پرشین سیلک نوعی سنگ ساختمانی با بافتی متراکم از جنس آهک است. این سنگ را می توانیم در دسته سنگ های مرمریت جای دهیم. یکی از مشخصات بارز سنگ های سیلک امپرادور، زمینه صاف و یکنواخت با رنگ طوسی و خاکستری است. بر سطح این سنگ خطوطی بزرگ، کوچک و گاه ابر و بادی دیده می شود.

سنگ سیلک امپرادور همچون سایر سنگ های آهکی از کلسیت تشکیل شده و به نوعی در دسته سنگ های رسوبی جای دارد. این سنگ به دلیل بافت متراکم مقاومت بالایی از خود در برابر عوامل آسیب زا نشان می دهد، از این رو در صنعت ساختمان پرکاربرد است.

کاربرد پرشین سیلک در ساختمان سازی

پرشین سیلک غالبا در فضای داخلی و به منظور پوشش کف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل طرح و رنگ ویژه، این سنگ انتخاب ایده آلی برای اماکن مدرن به شمار می رود. برخی از کاربردهای رایج انواع سنگ سیلک امپرادور عبارت است از:

  • کف و دیوار فضای داخلی اماکن مسکونی، اداری، تجاری و…
  • دکوراسیون آشپزخانه
  • دیوار سرویس بهداشتی
  • راه پله
  • راهرو
  • قاب آسانسور
  • لابی هتل ها

سنگ پرشین سیلک

 

مزایا و معایب سنگ پرشین سیلک

مزایای سنگ های ساختمانی امپرادور موجب شده این محصولات کاربرد زیادی در صنعت ساختمان داشته باشند. برخی از مزیت های این سنگ ها به این صورت خلاصه می شود:

تنوع در طرح و رنگ

سنگ های مرمریت پرشین سیلک ممکن است به رنگ خاکستری، طوسی، طوسی_نسکافه ای و طوسی_کرم باشند. تفاوت در خطوط و رگه های سنگ ها نیز موجب شده از نظر طرح با تنوع بالایی عرضه شوند.

قابلیت ساب پذیری بالا

سنگ سیلک امپرادور از قابلیت ساب پذیری بالایی برخوردار است، به طوری که سطح آن به راحتی صاف و صیقلی می شود.

مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار

پرشین سیلک بافتی متراکم و محکم دارد، به همین دلیل می تواند به خوبی ضربه و فشار را تحمل کند.

فراوانی

سنگ امپرادور به عنوان یک سنگ مرمریت از نظر فراوانی در وضعیت مناسبی قرار دارد. در حال حاضر این سنگ از معادن کشور ما به صورت انبوه استخراج می شود.

پرشین سیلک علیرغم دارا بودن مزیت های بسیار معایبی نیز دارد. برخی از معایب این سنگ را در این بخش مرور می کنیم.

آسیب پذیری در برابر رطوبت

سنگ سیلک امپرادور همچون اغلب سنگ های آهکی جاذب آب بوده و در برابر رطوبت آسیب پذیر است. استفاده از این سنگ در مجاورت آب می تواند موجب فرسایش تدریجی آن شود.

مقاومت اندک در برابر مواد شیمیایی

پرشین سیلک در برابر مواد اسیدی، قلیایی و دیگر مواد شیمیایی آسیب پذیر است. به همین دلیل لازم است در تمیزکاری این سنگ با احتیاط از شوینده ها استفاده شود.

آسیب پذیری در برابر خط و خش

سنگ های امپرادور به راحتی با اجسام نوک تیز زخمی شده و خش بر می دارند. این نکته می تواند در بلندمدت به ظاهر این سنگ ها آسیب بزند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x